onsdag 1. februar 2012

Bli litt bedre kjent med Øivind.

Fortell om deg selv, hvem er du?
 














Jeg heter Øivind Solgård-Jensen, er 37 år og bosatt i Drøbak. Jeg er gift med Jannicke og har to barn; Amélie (6) og Tobias (4). Jeg er utdannet designer og har jobbet i byrå og som selvstendig næringsdrivende siden 1998. Nå er jeg med og driver selskapet HAPPYLINES AS, og jobber i tillegg så mye jeg kan med å lage nye motiver til HAPPY HOME WALL.

Hvordan kom du inn på 'den kreative løpebane'?
Den har alltid vært der, men ble forsterket da jeg valgte å utdanne meg innen design. Ideen til HAPPY HOME WALL fikk jeg for ca. 6 år siden. Jeg hadde lyst på noe kult til veggen hjemme, men fant ikke noe jeg hadde lyst på. Så begynte jeg å leke med tanken om å lage noe selv. Og med utganspunkt i egne digitale foto begynte jeg å mikse det sammen med illustrasjoner jeg hadde laget, og så malte jeg noen røffe streker på lerret som jeg scannet og blandet inn i motivet. Da fikk jeg akkurat det uttrykket og den stilen jeg ønsket. Og så klarte jeg ikke å stoppe...

Hva inspirerer deg?
Jeg blir veldig inspirert av alle de fine tilbakemeldingene jeg har fått. En kunde tok kontakt med meg og fortalte at hun hadde lett i to år etter det rette bilde, og at hun nå hadde funnet det i min nettbutikk. Da ble jeg skikkelig inspirert! Ellers så blir jeg inspirert av å fotografere på rare steder!

Hva er tanken bak det du lager og hva er viktig for deg når du lager noe?
Jeg ønsker at bildene skal ha en stoppeffekt, være noe kult og annerledes samtidig som de lett skal kunne kle en hvilken som helst vegg. Jeg liker sterke farger og konstraster og jeg ønsker at bildene mine skal være et alternativ til alle de tomme hvite veggene vi omgir oss med.

Velg ut tre ting fra butikken din og fortell hvorfor du liker dem så godt.
















Homeless Cow returns. Trykk på lerret. Jeg vet ikke hva det er, men jeg har blitt litt glad i denne hjemløse kua, som etterhvert også har fått mange hyggelige hjem. En bestselger og min egen favoritt.


















Barcelona Scooter. Trykk på lerret. Dette bildet er det første jeg lagde. Derfor er denne litt spesiell, samtidig som jeg digger Vespa scootere.






















1960 Superline. Trykk på lerret. Dette er vel kanskje det bildet jeg er mest fornøyd med. Og så er det min egen sykkel. En norsk klassiker fra 1960. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten